- Menu BIP
- Urząd Gminy
- Rejestry, ewidencje i archiwa
- Rejstry, ewidencje i archiwa w Urzędzie Gminy Olszanka
Rejstry, ewidencje i archiwa w Urzędzie Gminy Olszanka
W Urzędzie Gminy Olszanka prowadzone są rejestry, ewidencje i archiwa według poniższego wykazu . Dane w nich zawarte mogą być udostępnione na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.Nr 112, poz. 1198 z późn. zmianami) z ograniczeniami , o których mowa w art. 5 ustawy o dostępie
do informacji publicznej , wynikającymi m.in. z :
- ustawy z dnia 22 stycznia 1999r. o ochronie informacji niejawnych
(Dz.U. z 2005r. Nr 196 , poz. 1631),
- ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
(Dz.U z 2001r. Nr 87, poz. 960 z późn. zmianami),
- ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych
(Dz.U z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zmianami)
oraz przepisów o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych .
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (wyciąg)
„Art. 5 .1. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach
określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych .
2. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze względu na prywatność
osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne , mających związek z pełnieniem funkcji , w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa.
3.Nie można, z zastrzeżeniem ust.1 i 2, ograniczać dostępu do informacji o sprawach rozstrzyganych w postępowaniu przed organami państwa, w szczególności w postępowaniu administracyjnym , karnym lub cywilnym, ze względu na ochronę interesu strony, jeżeli postępowanie dotyczy władz publicznych lub innych podmiotów wykonujących zadania publiczne albo osób pełniących funkcje publiczne – w zakresie tych zadań lub funkcji.
4.Ograniczenia dostępu do informacji w sprawach , o których mowa w ust.3, nie naruszają prawa do informacji o organizacji i pracy organów prowadzących postępowania , w szczególności o czasie, trybie i miejscu oraz kolejności rozpatrywania spraw.
Art.10 .1. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek.
2. Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona , jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej , bez pisemnego wniosku.
Art.13 .1 . Udostępnienie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, z zastrzeżeniem ust.2 i art.15 ust.2.
2. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie określonym w ust.1 , podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz
o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. ”
informację wytworzył(a): | Barbara Sulima |
za treść odpowiada: | Barbara Sulima |
data wytworzenia: | 12.01.2006r. |